De ce sa imi pese de emotii ?

Cum influenteaza emotiile rezultatele unei companii?

Cum pot fi garantate si masurate rezultatele unui proces de coaching ?

Intr-un videoclip demonstrativ cu o conversație dintre un coach și un client al său,  un manager de top dintr-o companie multinatională, am intalnit intrebarea:

De ce sa imi pese de emoțiile celor din jur dacă obțin rezultatele pentru care sunt platit?

La prima vedere o astfel de întrebare pare de bun simț, întrucât în mediul de afaceri ceea ce contează la final sunt rezultatele financiare: cifra de afaceri, profitul …

Deși nu era pentru prima dată când am întâlnit o abordare de acest fel, de această dată, nu aș putea spune de ce J, am rămas mai mult pe gânduri dupa vizionarea videoclipului și, în urma unui proces de reflecție mai extins, iată ce mi-a apărut în legatură cu aceasta întrebare:

  1. Rezultatele financiare sunt influențate în mare măsură de modul de lucru al celor din companie
  2. Modul de lucru dintre angajații companiei (comportamentele și relațiile interumane) este modelat de percepțiile lor (de felul în care înțeleg/interpretează acțiunile și comportamentele celor din jur)
  3. Percepțiile generează emoții/stări de spirit/ceea ce simt
  4. Emoțiile pot constitui fie combustibilul fie frâna în calea obținerii rezultatelor

Reconstituind acest raționament în sens invers, avem:

4.Fiind prezenți la ceea ce simt cei din jur, putem avea acces la percepțiile lor (despre noi, acțiunile noastre,  ale altora … )

3.Fiind prezenți la percepțiile lor, putem avea acces la a le influența în sensul dorit/funcțional

2.Modificând percepțiile, se modifică comportamentele și deci și relațiile

1.Modificându-se comportamentele/relațiile, se modifică și rezultatele.

Este de introdus în acest raționament o notă importantă: el nu are valoare decât dacă persoana în cauză vrea să schimbe ceva:

  • fie vrea să aibă rezultate și mai bune
  • fie vrea să aibă rezultatele cu mai puțin efort/consum/costuri

În oricare din situațiile de mai sus s-ar afla cineva, până la urmă este vorba de a își imbunătăți competențele de leadership.

Stakeholders Centered Coaching este un program care asigură creșterea competențelor de leadership, testat și aplicat cu o rată de succes de peste 95% la peste 11000 de lideri din întreaga lume, GARANTAT ȘI MĂSURABIL.

Iată mai jos câteva dintre cele mai „populare” competențe de leadership pe care lideri de pe toate continentele lumii le-au ales pentru a le îmbunătăți și pe care le-au îmbunătățit prin parcurgerea programului:

  • comunicarea/ascultarea
  • capacitatea de a influența
  • colaborarea cu ceilalți/construirea de parteneriate
  • construirea unui mediu bazat pe încredere
  • delegarea eficace
  • ”empowering direct reports”

În cazul în care sunteți interesat/ă de un astfel de program contactați-ne la office@coachingpartners.ro pentru a stabili o întâlnire în care să vă dăm mai multe detalii și să vă răspundem la eventuale întrebări.

 

Leave your thought

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.